Skip to main content

Winter is Here!

We are currently experiencing one of the coldest weather ever in our tropical country. For the past few days, the weather has been so cold, I hardly switch on the fan in my room. Tapi bila malam terpaksa juga switch on sebab takut rasa stuffy. Itu pun bergulung-gulung dalam selimut.
This was Friday. Punyalah sejuk. The coldest was before Subuh. It was 21৹c.
I had to wear this to keep warm in the house. Sweater ni belongs to my Abg Ben from his years in the UK masa dia study dulu. He was there I think throughout my secondary years and came back when I was in my matric - when I was 18 then. So, bayangkan umur sweater ni berapa tahun? 😅 Dulu-dulu jumpa sweater ni dalam almari bilik belakang rumah my mother. Pinjam kejap lama-lama terus jadi permanent! TQ Pak Ben 😊. 

It rained 3 days straight. I think semalam pagi baru berhenti hujan. So, pagi tadi dapatlah pergi jogging. Ahh... bliss! Yang bestnya, pagi tadi area Legundi tu punyalah happening. The usual Sunday Zumba class memang ada kat small park area tu. Penuhlah kereta kat depan tu sampai I kena park kat betul-betul bawah Legundi. Di retention pond pulak ada satu group buat activities, so dah penuh kat situ.

Joggers memang ramai tadi. Ada one lady jog sambil tolak stroller anak dia. Terus pikir - kenapa la dulu-dulu I didn't take up jogging earlier. Nampak a few serious runners - laju je! Ada juga yang walk saja bawak anak. It was such a nice weather to be outdoors. I pakai jacket pun rasa udara sejuk bila lari. Should savour the weather while it lasts!
Contrary to personal belief, a few days of inactivity doesn't do much to one's ability to jog. Sama saja. I jogged 2 rounds of the usual route in the cool morning of 24৹c 👍.

Comments