Skip to main content

Day 5: Selamat Tinggal Jawa Timur

Hari terakhir kami di Jawa Timur. Itinerari cuma ke Pasar Turi. Lepas breakfast, kami checked-out dan terus ke Pasar Turi.
Hujan turun renyai-renyai... Last day kami di sini baru hujan.
Pop! Hotel Diponegoro Surabaya ni best. Deko moden. Staff sangat friendly dan helpful. Ada wifi free. Achik belakang tu basikal pun dia nak ambik gambar!😁

Kami habiskan masa dalam 2 jam di Pasar Turi. Tapi tak jumpa apa sangat nak beli. Dah simpan duit nak belanja kat sini tapi tak berapa menarik. Should've spent my money at Pasar Songgoriti. T Shirt kat sana lagi berkualiti. Tapi dapatlah juga beli telekung kain cotton bunga-bunga yang harganya sangat murah. Tempatnya macam GM atau Kenanga kot cuma huru-hara sikit. Kalau ke Pasar Turi, pastikan ingat masuk dari pintu mana. Sebab kami sesat nak keluar tak jumpa pintu yang kami masuk tadi. Rupanya Pintu Utara! 

Pastikan spare sekurang-kurangnya 2 jam untuk ke airport. Selalunya memang akan macet. Supir drive masuk highway, jadi cepat sikit sampai. Sempatlah packing barang yang baru dibeli masuk dalam beg, solat dan ke toilet. Flight kami on time. Sesuatu yang jarang berlaku!
Kami pulang...

Itulah kisah perjalanan kami tiga sahabat travel ke Jawa Timur. Kami bawa pulang 1001 pengalaman dan kenangan. Rasanya trip paling memenatkan dan menyakitkan badan, mengujakan perasaan, menyenakkan perut, tapi antara paling menyeronokkan.

Hingga kini masih lagi teringat. Ada masanya bagai terbayang wajah Bromo di bawah matahari pagi... Dan bagai terasa dingin kulit disapa gerimis Madakaripura... 

Comments