Skip to main content

Achik Belanja Makan Mee Tarik

I bukan a "noodle-person". Kalau atas meja ada mee dan nasi, I akan pilih nasi. Sebab boleh makan dengan macam-macam lauk! Tapi selalu baca di FB our friend Ude makan Mee Tarik. Jadinya semalam kami gather-gather di Mee Tarik Warisan Asli Bangi Sentral. Achik Ies nak belanja makan sempena nak masuk Ramadhan ni. Lagi pun, I ada tolong buat translation work untuk dia😄. Excerpt untuk PhD tu. Ehem, ehem... kalau ada sapa-sapa ada translation project, sila-sila contact I ye.

Apa rasa mee tarik ni? Sedap rupanya. Chewy sikit macam spaghetti. Yang best the dish I ordered to melimpah-ruah dengan daging, sayur dan mushrooms. Most dishes tak pedas just spicy sikit. Untuk tekak yang dah biasa dengan cili api ni memang kena mintak cili potong.  
 Mula-mula sampai bertiga ni... 
 I ordered Lamien with Beef apa tah! Hahaha... lupa nama. Ada rasa spicy dan berkuah sikit. Portion sangat besar. Memang tak habis makan. Kalau betul-betul lapar mungkin,
 We shared this fried mutton pieces on toothpicks. Sedap! Tapi kena cecah sauce pedas baru kick sikit.
 Lepas tu Ude & Tuty joined. Macam-macam cerita keluar, bersimpang-siur! Si kecil comel Ayeem tiada dalam gambar. Ada stroller dia je!

Hilang stress jumpa dia orang ni. Kalau tak ada commitment, sampai ke malam kot😅. Sempatlah bertukar-tukar souvenir lepas balik travel. Dan sempatlah akak promote tote bags. Datang terus semangat nak membuat lagi.

Comments