Skip to main content

Register Dengan Nervous

Tahun lepas, dengan takut-takut beraninya I register untuk MWM2016. Walaupun cuma fun run 5km, itu sebenarnya titik tolak kepada pertukaran cara hidup. Ya, pertukaran cara hidup sebab akak korang ni sebenarnya tak suka berlari. Masa sekolah dulu mana pernah qualify untuk sebarang track and field events. Cuma masa sekolah rendah pernah wakil rumah kuning/singa masuk lari lompat berpagar. Dapat nombor 2. Itulah kejayaan paling besar💪.

Jadi, bila register untuk MWM2016, kecut perut dibuatnya. Tapi bersemangat nak cuba lari sebab ada kawan-kawan. Rupanya bila kita register untuk sesuatu larian ni, dengan sendirinya motivation untuk berlatih akan datang. Sebulan sebelum MWM2016, I berlatih dengan berjalan. Lari tak seberapa. Pada hari kejadian, berjaya habiskan larian lebih sikit saja dari sejam. Itupun dengar cerita bukan 5km tapi hampir 7km.

Bila dah mula masuk event ni, memang sentiasa akan ada rasa macam nak masuk lagi. Pelik betullah. Tapi macam biasalah, banyak alasan. Bukan apa, kena cari event yang betul-betul bersesuaian dengan keupayaan diri, masa dan lokasi. Akhirnya jumpa satu event ni. Dan hari ini, dengan rasa nervous ya amat, I register. Register Hubbs sekali. Saja nak lari dengan Hubbs pulak!
Bottled Hope Trail Run 2017. I register yang di MAEPS Serdang. Jom join event ni. Insyaallah kita jumpa kat sana!

Comments