Skip to main content

One Cycle

Nowadays, I try to make sure my mother eats lots of vegetables. Semalam, I masak nasi goreng for her, siap potong carrots dan kacang panjang kecik-kecik. Goreng nasi letak telur 2 biji so that she gets her dose of protein. Bila dah ingredients so-called "tersembunyi", I believe she would eat balanced food. Hari ni, since Aliyah stayed back at her school for her merentas desa practice, I bought food for my parents. Malas sikit nak masak. My mother loves rojak mee mamak. Masa temankan dia makan, I yang siap bebel - "Mak, makan lah sayur tu". She cheekily scooped mee, telur rebus and the "kuih" pushing aside the timun and sengkuang strips. Before I go off, I told her - "Nanti Mak mesti makan tau sayur tu!". "Ye lah...", she said.

Life is a cycle...
 Lunch yesterday for my parents. Nasi goreng Cina for my mother - sayur dipotong comel-comel, masak lemak cili api ayam and kentang, dan tahu sumbat.

Comments