Skip to main content

Our Raya

Very low-key Hari Raya. Sejak jam 4.30 pagi hujan menderu-deru turun. Pagi yang sesuai untuk tarik selimut dan sambung tidur. Janji dengan my brother Angah untuk uruskan my mother jam 7.15 sebelum dia pergi masjid. Bawak sikit nasi impit dan kuah kacang segera untuk dia alas perut sementara nak datang semula.

Lepas tu balik rumah dan experiment masak nasi minyak. Kali ni guna beras basmathi. Dulu-dulu main belasah guna beras biasa sebab anak-beranak saja yang makan :). Lawannya ialah ayam rendang hijau yang I pernah masak untuk gathering ke rumah Ies dulu. Masak tak kering sangat kasi kuah lebih. Dan acar timun dan nenas - tambah tomato dan cili api kasi merah telinga.
Ni masa sedang dalam proses :)

Dah siap semua, balik semula ke rumah my mother bagi dia rasa. Lepas tu ke rumah my brother Angah pulak. Memang dah siapkan bekal untuk makan sama-sama. Rupanya ada yang tunggu nasi minyak Ateh dia. Hehehe... Alhamdulillah sedap katanya.

Petang Kili and family singgah rumah dari Melaka. Alhamdulillah ada orang bertandang ke rumah. Rezeki tu orang datang rumah kita. Jamu nasi minyak yang ada lagi. Masak cuma 3 cawan saja tapi boleh kongsi dengan ramai juga ni... Budak-budak bukan main melasak lagi sampai si kecik Farrah siap jatuh dalam kolam. Mak Longnya ni yang dah lama tak layan budak-budak rasa melepek penat. 

Lepas Maghrib off to KLIA to send Hubbs. Sekejapnya cuti... Tak pe, Friday ni balik semula :)
Selamat Hari Raya :)

Comments