Skip to main content

I Am OK, OK :)

Ada orang cerita kat I yang ramai juga friends expressed concern over my well-being - tanya orang tu whether I am OK or not. Kawan-kawan sekelian, I am OK :) Alhamdulillah, very OK.

Dulu I tak OK kejap. I was sad, hurt, depressed, angry... At that time, I imagined that my hubby fell for someone yang cantik jelita macam Erra Fazira. Or kalau tetiba terberminat dengan yang comel and petite, entah-entah rupanya macam Mila tu ke kan (bukan macam Memey OK)... And that woman pulak, suara macam sedap I dengar kat telinga. SMS and cerita dia pulak macam hubby I tu merangkak-rangkak cari dia. Ye la kan, akak ni bukan le lawa sangat pun. Dah 35++ pulak tu.

Tapi bila I dah jumpa and tengok gambar dia... Hmm... rasa macam impossible je cerita-cerita dia tu. Anak I pun terperanjat. Anak I expected father dia ada better taste than that. Seriously, she said that. And I know my hubby has better taste than that. So, now bila I baca balik SMS yang I dapat masa awal-awal dulu, I ketawa sorang-sorang. Nasib baik lah I ni bukan jenis macam Cik Latifah atau Cik Hasnah tu yang dok serang and maki hamun orang tu. Pasal she's not worth any effort. Buat penat je.

But things happen for a purpose. For us, it's a lesson well learned. Kadang-kadang a man might be carried away with something new or exciting (at that particular time). But then, after some time he realised that the very person he's be trying to find out there is actually waiting for him at home. Especially kalau the wife is someone yang dah bersusah and bersenang dengan dia, and stick by him no matter what. I pernah share makan satu nasi bungkus lauk ikan kembung goreng and sayur kobis for lunch everyday dengan my hubby zaman-zaman susah dulu. So, how can another woman beat that kind of sacrifice and love?

And I hope my lesson is also a lesson to other people, if there is a lesson to be learned lah kan. It is jungle out there, with tigers, lions, monkeys and chimpanzees. When there is a slight urge or thought or gaze or smile, just remember how you get to where you are, the support of the ones you love and your history together. You won't get astray. Insyaallah. I know I am being mean, but hey, I have the rights to be one :)

Comments

Anonymous said…
Puan Aniza walau pun umur kita dah melebihi 35 tapi klau pandai jaga badan we can look mcm below 35. Tapi klau tak pandai jaga badan klau umur 30 pun boleh nampak mcm dah 35++++.