Skip to main content

Something New

Two new things this week...

Minggu ni mula workout di tempat baru. So far so good. This new place has been around for quite some time actually. I must say a very feminine place compared to CBF yang sangat masculine. Ada playroom untuk yang bawa anak kecil datang workout. Well thought of! Area tempat ni biasanya sesak sikit tapi so far before 10am still OK. Insyaallah akan lebih bersemangat untuk workout 💪.
 Comel tempatnya. For us yang dah biasa dengan suasana CBF yang brutal tu rasa agak awkward juga mula-mula 😅! Tapi workout dengan Aqish sama saja macam biasa seksanya. So, nothing much changed 😊.
 I berjaya habiskan challenge ni semalam. Esok last day. Nanti dapatlah hadiah cheese pudding from Komugi 😋! 
My BookDoc medals so far 💪. 11th ni start TeaLive challenge. Tapi daily steps kena at least 10k. Macam agak sukar je 😐. Join je!

I finished sewing an A-line skirt for anak comel. Guna kain dark grey yang I beli di Nilai Square dulu tu. As usual, dia memang suka lah. Tapi belum pakai pergi jalan-jalan lagi.
 I buat pattern ikut instruction buku. Buat basic template dulu, lepas tu baru improvise. Pasal lak kain ni jadi warna biru?
 End product. Ada 2 side pockets. I cakap kat anak comel - Ni pakai pergi class pun bagus. Pakai ala-ala style Jepun/Korea tu. Comel.
Tengah nak simpan pattern anak comel dalam file dia, jumpa ni. Tahun depan tak da nak buat blouse Raya untuk my mother dah... 😢

I sebenarnya mimpi my arwah mak 3 days after she passed. I guess I was having this "hanging feeling" in my heart for quite some time. Something unresolved. And then I dreamed of her. It was as if she reached out to me to put my uneasiness to rest. I dreamed we were sitting close next to each other, talking and laughing. She was wearing that usual pastel blue blouse, the fabric I bought when I went to Vietnam. Out of a sudden she grabbed me and hugged me hard. So hard as if she doesn't want to let go. At that time, I whispered to her - "Mak sayang tak?". She replied - "Sayang...".

I woke up and cried. I cried so hard that I had this massive headache the whole day. I guess the question that has been lingering in my heart for so long has been answered. I love you Mak.

Comments