Skip to main content

Selamat Datang Ya Ramadhan

Alhamdulillah, bertemu sekali lagi dengan Ramadhan al Mubarak. Doa paling simple untuk bulan yang mulia ni - semoga ianya lebih baik dari sebelum ini. Kalau tahun lepas rasanya lebih baik dari tahun sebelumnya, maka tahun ini kena usaha supaya lebih baik dari yang terbaik yang dilalui tahun lepas.

Pagi tadi sahur yang sangat simple - tomyam ayam dan telur dadar. Aliyah pulak makan kuew teow goreng dari pasar malam semalam yang dia tak habis sebab pedas. Pagi ni panaskan semula tambah kicap manis. Hopefully kurang pedasnya. Quite worried juga ni sebab I don't think the food is that filling. Semoga Aliyah tahan untuk berpuasa penuh hari ni.

Macam tahun lepas, petang ni insyaallah pergi beli satu lauk berkuah kat restaurant blok ni. I seriously don't believe in buying lauk from pasar Ramadhan - especially from those yang berniaga cuma setahun sekali ni. Then, maybe cari kuih sejenis-dua. That's it. Balik masaklah sayur + satu lauk goreng. Cukup. Yang penting perut kenyang dan tak membazir. Semoga berkat.

Selamat berpuasa dan beribadah dear loved ones, friends and readers.

Comments