Skip to main content

Belajar Tajwid

Belajar tajwid ialah life-long learning. Dulu-dulu kat sekolah agama belajar, sekarang ni bila belajar semula barulah macam - "Oooo... baru faham!" 😅. Dan I memang really recommend classes Ustaz Asraff sebab methodologi dia lain sikit. Starting bulan September, kelas tajwid online siri ke 2 akan bermula. Alhamdulillah I masuk yang siri 1. Sekarang dah tamat tapi I saja yang belum habis kelas 😅. Insyaallah... sikit saja lagi ni!

Anyway, nak beli buku atau DVD pun ada. I list kan kat bawah ni buku kot lah you interested nak beli. Certain books siap ada video dan audio clips lagi. Worth it!

1. Baca Surah Mulk, Yasin, Sajadah dan 22 surah-surah lazim dengan tajwid lebih tepat? Dapatkan Buku Tajwid Mantap! Gabungan teori dan praktikal tajwid dalam satu buku. Ada huraian beratus kesalahan kecil dan 39 audio MP3 secara percuma untuk semak dan betulkan bacaan!


2. Dua buku tajwid yang sangat membantu - Buku Mudahnya Ngaji Tajwid dan 56 Soal Jawab Tajwid. Ada persoalan - benarkah baca Quran merangkak dapat pahala? Jawapan ada dalam buku.

Comments