Skip to main content

Baby Set & Cushion Cover

Nek Teh berjaya jahit hadiah untuk Muhammad Ilham - pajama pants dan fabric shoes. Last week merayap ke IOI City Mall cari hadiah untuk cucu sedara paling baru ni tapi pulang dengan tangan kosong. Sebab tak jumpa hadiah yang sesuai. Last-last, jahit sendiri😍.
Guna kain flannel beli di Spotlight hari tu. Comel betul bila dah jadi seluar dan kasut. Very soft and comfortable fabric. Terus Nek Teh snap gambar dan letak kat Instagram, Carousell, Shoppee dan paling baru eBay😉. Check out lah ya. Kalau nak customise sebagai gift pun boleh. I boleh pack dalam kotak.

Semalam project jahit cushion cover pulak. Belek-belek cushion yang dah melepek kat sofa tu. Gunting sikit cushion tu dan sumbat dengan isi perut bantal lama anak comel yang dulu-dulu I guna buat pin cushions. Kasi cushion lama tu kembung semula. Lepas tu belek-belek cushion cover lama dan try ikut. Sekarang dah ada skill baru - jahit buttonholes. Senang saja sebenarnya cuma nak dapatkan mesin tu untuk jahit at the very exact place yang kita nak tu memerlukan lebih banyak practice. Sebab mesin I ni ada dalam 2-3mm lari sikit.
Ini favourite fabric buat masa ni. Nampak exotic. Hari tu beli lagi 2 meter di Spotlight. Ingat nak jahit lagi 2 cushion covers guna fabric ni kasi seragam sikit cushion kat rumah ni. Lepas tu ingat nak buat bag pulak😀 

Comments