Skip to main content

Baby Dress and Repeat Order

Dari semalam cuba jahit first ever baby dress. Jumpa satu free pattern yang nampak macam boleh jahit sendiri ikut steps dalam blog. Dia tak buat video YouTube pulak... kena lah baca betul-betul😅. Yang bagusnya, dia orang ni (I mean the Minah Sallehs yang kaki menjahit ni) baik hati bagi free patterns. Tapi biasanya akan bagi untuk certain age sajalah. Contohnya untuk baby umur 3 bulan. Kalau nak untuk 6 bulan ke atas kena beli. Harga sebenarnya OK tapi sebab US$ bila convert terasa jugaklah!
Ini lah hasilnya. Huru-hara sikit sebab: 
1) Guna kain perca lebih jahit seluar testing. Kain bukan 100% cotton, so susah sikit nak maneuver. Dah gosok pun alignment asyik lari je.
2) Getah untuk leher dan lengan guna apa yang ada. Getah terlampau besar. Patutnya lengan yang lagi besar dan puffed up. 

Tapi OKlah kan untuk cubaan pertama. Ni nak study pattern tu dan cuba besarkan proportionately untuk dapatkan a few sizes.

Pagi tadi dapat repeat order untuk bag. Alhamdulillah... Dia order wristlet. So, kena letak tepi kejap plan nak buat lazy pants untuk diri sendiri dan nak kena focus buat order customer. Asyik buat seluar untuk orang lain, diri sendiri dok pakai seluar testing yang buat masa mula-mula dulu😅!
Dia ni rajin tanya kot ada bag baru😍.

Comments