Skip to main content

Kerja Dari Rumah

I started working from home a few years ago. Jadi free-lancer. Buat part-time jobs. Ada masa dapat projek yang kena station myself at client's office. Ada masa dapat projek yang boleh work from home. Ada masa pulak tak ada projek langsung😅. Jadinya, I buat kerja-kerja yang boleh dapat duit dari rumah. Antara kerja yang I buat ialah - jawab survey😀.

Mula-mula dulu I buat survey sebab boleh dapat vouchers. Bila cukup points, boleh redeem vouchers KFC la, McDonalds la, Giant la, Watson la... Memang best. Bila I buka PayPal account, jawab survey ni sebenarnya boleh buat duit juga. Mungkin taklah banyak sangat sebab bergantung kepada availability of surveys dan profile kita sesuai ke tidak untuk survey tu. Tapi sekurang-kurangnya boleh juga earn some money. Then again - depends on the survey that you participate in. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit!

I jadikan surveys ni satu cabang jana pendapatan untuk savings. Sebab selalunya akan pilih cash, so bila cukup points saja, terus redeem. Duit yang I buat daripada jawab surveys ni I guna untuk Tabung Travel😎. Bila time nak travel sampai, baru I cash in duit tu ke dalam bank account. Bolehlah guna untuk belanja pergi travel👍.

Jawab surveys ni yang bagusnya boleh buat bila-bila kita free. At your own time. Kalau rajin, boleh earn more. Simple.

Here's one Survey you can try: Panel Station. Ada survey pasal products, technology, finance, travel, macam-macamlah. Pilih saja mana sesuai. Sambil-sambil tengok TV tu, jom jana pendapatan dari rumah. Get paid for your opinions!

Comments