Skip to main content

Hiking After Months of Hibernation

OKla, maybe hibernation is not the correct term 😅. More of being lazy. And blaming the weather - hujan lah, panas sangat lah. Paling tepat sebenarnya - tak da kawan nak hiking yang boleh ikut my time. Nak organise hiking activity dengan kawan-kawan boleh saja tapi I pulak yang ada problem nak pergi pagi-pagi. Sekarang ni dah kira simpul mati dah ni. Nak gerak jauh sikit pun payah😒.

Tapi semalam dapat semangat baru. WA dengan my good friend Mas pasal kejayaan I jahit lazy pants semalam (dia masih belum jahit lagi dan kain yang dia beli untuk jahit pants tu hubby dia dah guna buat penutup printer!😂), dan dia bagitau dia tengah target nak lose weight by December. Terus commit untuk join sekaki dan start the program. Bukanlah official program, cuma bila ada kawan ni adalah semangat sikit. Jadinya, semalam makan mula jaga sikit. Hari ni pulak berjaya hiking di MCP dengan Hubbs.

Sangat impressed dengan suasana MCP sekarang - bersih, clear, ada trails baru, chicken loop pun ada kot tak larat, jambatan pun cantik... Waahhh.. memang best. Hari ni walaupun pada mulanya rasa taklah berapa larat nak hike satu round, tapi ada energy pulak untuk buat one full loop dan ikut trails baru. Selalunya dalam 4kms++ tapi hari ni dapat 5kms++. Selalunya air satu botol share berdua tak pernah habis, kali ni siap bercatu😅.
Memang betul-betul one full loop - start and end at starting point of MCP.
 Tempat wajib ambik selfie - kat puncak. Siap ada muka Pak Din di situ! 
Tasik pun bersih dan cantik. Masa musim hujan dulu air tasik naik sampai kat tempat I berdiri tu dan penuh dengan sampah. Sekarang siap boleh duduk lepak jap kat pokok tumbang tu😎.

Comments