Skip to main content

Makan-makan Gathering

Sebenarnya perut masih rasa senak ni. Terlebih makan 😅. Hari ni family gathering for makan-makan. Lama tak jumpa. As usual, portnya di rumah Nor di Denai Alam. Alhamdulillah ada kesempatan untuk jumpa semua adik-beradik. Dan alhamdulillah ada adik ipau yang selalu sudi jadi tuan rumah 😍. Agenda memang makan saja. I contributed perut masak lemak cili api dengan rebung. Memang buat kaw-kaw punya pedas! Tema menu - masakan kampung. Tapi last-last campur western pun ada 😆.
 Sampai saja "pool party" dah mula. Tengah panas pukul 1.30 kot... Kebal betul budak-budak ni!
Macam lifeguard pulak 😁.
 Meriah betul lauk. Ikan, sotong dan udang bakar hasil Chef Mie, asam pedas tulang masakan Nor... Maklumlah, orang Melaka kan. Sedap... Siti pulak bawak buttermilk chicken. Anak comel requested asam pedas ikan pari. Sebab Nor tak jumpa pari dekat pasar, dia siap carikan ready-made asam pedas pari 😇. 
Suasana di dapur. Lepas lunch prepare tea pulak. Mija dan Mie buat roti jala cicah kari ayam. Atas meja memang dah ada brownies dari Ieqa, datang pulak cucur badak panas-panas dan caramel Nor order. Angah Mas datang bawak serawa durian dan surprise birthday cake untuk Mija. Hambik kau... lunch food tak turun lagi dalam perut, dah masuk makanan baru! 

Alhamdulillah atas rezeki untuk berkumpul dan makan-makan. Macam-macam topik cerita yang keluar 😁. Till next one, insyaallah.

Comments