Skip to main content

Cerita Hati

I watched Cinta Paling Agung last weekend. Nope, tak pegi kat wayang. Tengok online yang secara haram tu. My verdict - nothing that stirs the feelings. Ingatkan adalah kata-kata yang boleh menusuk hati tapi just nothing. Agak shallow sebenarnya. Should have been a good story tapi entah mana silapnya.

I then continued with Grey's Anatomy season 11. Dah lama meninggalkan cerita ni. Schedule cerita tak kena dengan schedule kehidupan sehari-hari. Lepas tu dah tak guna Astro, so lagilah tak tengok. Lepas tu kecoh McDreamy mati. Lagilah tak nak tengok. Walaupun ada curi-curi tengok scene Meredith's last moments with him kat YouTube. Peminat tegar sebenarnya...

Grey's Anatomy sangat menusuk hati. Dari first season sampai sekarang, mesti ada quotes atau songs yang ada impact. What I didn't find in Cinta Paling Agung, I found in Grey's Anatomy episode 22 when Mer reflected on her days with Derek. You know years and years ago I had that one experience that nearly wrecked my marriage? Derek and Mer summed what happened to us in the end nicely. Something along these lines...

Derek: 
I can't live without you. I don't want to live without you, and I'm going to do everything in my power to prove it.
Meredith: 
I can live without you. But I don't want to.  

Yup, that just struck me to the heart. Simple words. Tak payah puisi-puisi :)

Comments