Skip to main content

Around This Time Last Year...

Malam menjelang 1 Ramadan hari tu sebenarnya malam yang sangat-sangat sayu dan sedih. By now, I have accepted the passing of my father. But my beloved SIL... She still lingers in my heart. People say time will heal. Very true. But until the time comes, the heart aches. I do believe my SIL some kind of knew last Ramadan would be her last. Because she told me she fasted. The year before she was too sick to fast. And she had this incredible energy to cook buka puasa feasts. Petang-petang selalu saja dapat message atau call tanya ada rumah tak. Either she sent some food over via my Angah or my nephew Izzul, or anak comel and I volunteered to come over, bringing some of our food. And she never failed to say - Alhamdulillah, semoga murah rezeki Ateh dan keluarga. I miss her. So very much 😢...
I still keep her messages. Bila teringat dan rasa rindu, I akan baca balik... Biasanya, we will buka puasa sama-sama sekali some time in the middle of the month. And once more pada malam raya. Last Ramadan dia tak kasi masak pun sebenarnya. Dia suruh bagitau nak makan apa, dia yang akan masak 😢.

Hari ni our little family merayap ke IOI City Mall. Nak cari kasut raya anak comel. Sebenarnya nak escape the heat nowadays yang agak bahang. Balik tadi singgah beli food untuk buka di Beryani Anje Seksyen 15. We bought extra untuk Angah and family. Bila message bagitau Atie, dia ada tanya - "Ateh buka sini sama-sama ke?". Insyaallah later. Tadi rasa sedihnya lah pulak nak bayangkan buka puasa Kak Ros tak ada...

Insyaallah dia ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. She truly was a very good person. Beautiful inside and out.

I have finished sewing the pants ordered by that customer who waited months for me to finished up her order. Esok nak start buat pattern dan jahit blouse dia pulak. Semoga Allah bagi kerajinan untuk siapkan dengan kadar segera 😅. 
Tadi buat hem. Now dah siap! Alhamdulillah...

Comments