Skip to main content

MCO Day 270

It's now December. Selalunya bila masuk December ni rasa festivities in the air. Tapi tahun ni rasa sama saja macam bulan-bulan yang lepas. Tadi ada jugak dengar lagu Christmas kat TV. Movie kot. Sigh... Covid-19 cases for Selangor is multiplying. But then most cases are either di pusat tahanan or penjara or kilang. Contained. Hopefully. PKPB di Selangor yang sepatutnya berakhir 6hb kena extend lagi. Tapi banyak kelonggaran. Dah boleh rentas daerah dan negeri. Dah boleh macam-macam sebenarnya. Makes me wonder why they even bother to call it PKPB. 
Walaupun dah boleh rentas daerah dan negeri, my small family masih belum ke mana-mana. Dengar cerita malls pun penuh hujung minggu ni. Tak apa, pergilah ramai-ramai keluar dulu. Bila dah kurang orang nanti I pulak nak keluar. Right now staying home is safer. Lagi-lagi bila check hotspot MySejahtera, dalam 1km radius rumah I ni ada 6 cases. Mak ai... kat manalah agaknya.
So, buat apa kat rumah? I baru siap jahit blouse for myself yang berminggu tertangguh tu. Finally made myself that similar V-neck I made for my niece Ekin. Tapi yang I buat ni the V-neck is not as tidy as the one I made for her. But still OKlah.
Another fabric given by my Abang Ben. Ada banyak lagi lebih kain ni... 

Next project, I have one palazzo to make for our financial consultant. Alang-alang dia nak datang rumah tanya sekali kot nak tempah. Alhamdulillah... tengah tunggu kain batik yang dia nak sampai. Sementara tu kalau rajin nak buat lagi satu V-neck blouse. Nak practise perfecting that V-neck.
Minggu ni setelah agak malas di awal minggu, rajinkan diri exercise 2 days in a row. Buat walking exercise dulu lepas tu sambung buat Body Project. Dapatlah dekat sejam. Hari ni kepala pening sikit tak jadi buat. Esok kena ganti ni!

Samsung challenge on track walaupun sebijik star pun tak dapat lagi. Asyik miss saja. Ni BookDoc challenge. Untuk bulan ni dah settle 2 challenges. I suka masuk BookDoc challenge ni sebab banyak dapat free gifts. 

Our favourite K-drama Tale of the Nine Tailed has ended. Alaaa... tak boleh move on lagi. Minggu ni terkebil-kebil dengan anak comel tak ada cerita nak tengok. Ada drama baru macam tak best je. I tengok balik Tale of the Nine Tailed all over again from Episode 1. Malam semalam finale air mata tetap keluar. Seriously I ni jarang la shed tears kalau tengok movies atau dramas. Tapi cerita ni really touched my heart. Bukan love story between Lee Yeon dengan Ji Ah tu tapi siblings Lee Yeon dengan Lee Rang. Cerita Korea ni suka ending bittersweet. Happy ending tapi mix dengan sad ending yang from another point of view happy ending. Haa... macam mana tu?
This part... really la I cannot! Brilliant performance. Tak payah nangis guling-guling bagai. He just looked at those who has become his family running towards him with this look, tears just brimming in his eyes and a sad smile... and then he's gone. Tak sempat jumpa pun.
In the end, Lee Rang is my favourite character. He is this naughty child-like guy who in the end just proved his worth.
This two - happy ending. Tapi Lee Yeon tu I rasa memang tak adanya jadi mortal. He's still a nine-tailed fox.
Fantastic story. Bila tengok satu round sekali lagi banyak jumpa little things that builds up to the story. I love that kind of details. I must say Goblin is slightly better but this is brilliant storytelling. 

I miss watching the drama. Sekarang tengah pilih-pilih nak tengok cerita apa. Maybe i should watch Goblin again! 

Anyway, stay safe all of you. 

Comments